Щоразу, проїжджаючи через село Подолянці, порівнюю споруди тамтешнього елеватора з потужним кораблем, який мовби пливе посеред полів. Великі ємності для зберігання зерна виблискують сталевими боками. Поруч, мов капітанська рубка, височіє семиповерхова бетонна споруда. А внизу, ніби рятівні шлюпки, розтяглися на сотні метрів вантажні вагони. Триває процес відвантаження…

Тепер навіть важко повірити, що ще якихось чотири роки тому тут все було в запустінні. Будівля колишнього комбікормового заводу, зведеного ще у 1970-их роках, тривалий час стояла пусткою в хащах чагарників. Життя сюди вдихнули американські та європейські інвестори у 2014 році — загальна сума інвестицій становила 6 мільйонів доларів. Розчистили територію, провели газ, відремонтували рейки, оснастили 40-метрову будівлю сучасним обладнанням, спорудили великі (на 5-6 тисяч тонн) сталеві ємності… І «корабель» поплив. На «капітанському містку» відтоді стоїть Вальтер Чедія — директор ТОВ «Чуднівський елеватор АІК».

Розмовляючи з нами в кабінеті, директор щоразу вибачається, бо одночасно приймає й інших відвідувачів. Роботи багато!

— Загалом 2019 рік був для нас нелегким — утім, як і для всіх аграріїв, — щиро каже Вальтер Єсайович. — На початку року тодішні урядовці непродуманими рішеннями ставили сільгоспвиробникам палки в колеса. До того ж, не радувала погода. Була дуже дощова весна, а потім — посушливе літо. Враховуючи ці нюанси, ми пішли на великі поступки аграріям. Звели до мінімуму прибуток, зробили дешевшими розцінки. В результаті така наша політика була гідно оцінена — ми здобули нових партнерів. Це дуже серйозні й потужні компанії, співпраці з якими були б раді будь-які елеватори. Тож практично в регіоні вся перевалка робиться нині через нас.

Вальтер Єсайович пояснює, що їхній елеватор є лінійним, тобто він націлений не на тривале зберігання, а на швидке вивантаження-навантаження. Потужність його відносно невелика — 32 тисячі тонн. Але переваги — в іншому: швидкості відвантаження.

— Сьогодні на елеваторі працюють близько 30 чоловік, — розповідає директор. — Умови їх роботи — на високому технологічному рівні. Абсолютно всі процеси комп’ютеризовано та автоматизовано. Відтак всі операції виконуються чітко й швидко. Вагон відвантажуємо за 30 хвилин, машину — за 20. Ось зараз у нас стоять на навантаження 53 вагони — це 3500 тонн. За документами, на таку кількість дається дві доби на відвантаження. А ми робимо за добу-півтори. З літа навіть перейшли на цілодобову роботу — працюємо у три зміни. З 1 липня (коли починається маркетинговий рік) ми вже зробили майже два обороти, відвантаживши понад 50 тисяч тонн зернових.

Тож попри складний у погодному та економічному планах рік, «Чуднівський елеватор АІК» має хороші виробничі показники. До того ж — розвивається далі. Зараз тривають завершальні ремонтні роботи у службово-побутовому корпусі — там розташовані лабораторія, роздягальня для працівників та адмінприміщення.

— А нині готуємось до введення другої черги, — каже Вальтер Чедія. — Це дозволить удвічі збільшити швидкість процесів відвантаження. Тож робота триває, на досягнутому не зупиняємося.

…Від’їхавши від елеватора на півкілометра, ще раз обертаюся на його споруди. Таки точно — мовби потужний флагманський корабель! Подібне порівняння, може, й віддає лірикою, але недалеке від істини. Адже ТОВ «Чуднівський елеватор АІК» дійсно є флагманом галузі в регіоні. Недарма торік підприємство отримало від облдержадміністрації та обласної ради диплом і звання «Кращого інвестора» в нашому краї.

Погода

Веселим олівцем

Кар26062020

— Оце, синку, і в мене з цього починалося…

Малюнок Миколи ЛЕВКОВСЬКОГО.

Фотоетюд

Фото26062020

Житомир сьогодні. Михайлівська — під новими парасольками.

Фото Володимира СОБОЛЯ.

Лінки